whinneyochwilbur

Här skriver jag om främst hästarna men också om familjen.

Bruksprovet

Publicerad 2016-03-11 22:11:44 i

Vi är på Flyinge och tittar på fina hästar och träffar folk dagarna i ända. Idag har vi bla träffat några av våra respektive hästars uppfödare. Fantastiskt roligt och jag fick reda på att Donnen faktiskt blivit påkörd av en bil för många år sen precis som jag misstänkte. Det känns skönt att veta. Han är uppfödd hos Frank och Jeanette Lilja på Åsjömad semin.
Också har vi hälsat på en av Karins hästars uppfödare som bla fött upp hingstarna Damino SD och Amplitude. Väldigt roligt och inspirerande att träffa alla dessa människor. 
Sen att vi på vägen hem till boendet (och vilket boende sen!) körde igenom ett militärt övningsområde och igenom en kohage, är en annan historia!?

Fina hästar har vi sett och här kommer lite bilder. 
Total Hope efter Totilas. Bosse gav instruktioner. 

Detta tror jag är Kannatol efter Kannan som jag gillade både hopp- och gångartsmässigt.

Skovens Rafael. 

Zafferino (gula) och Illusion. 

Vackra Flyinge. 

Donnens morfar Dardel pryder väggen i matsalen. 

Vin och jordgubbar... 

...Och vin.

Lång dag imorgon med avslutande middag o chefsbostaden på Flyinge. Fint ska det va!

För övrigt är den här fantastiska hingsten till salu och den hade jag inte sagt nej till. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-03-11 22:56:16

Haha vilka äventyr 😂

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela